Finally settled! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Bo Krause - WaarBenJij.nu Finally settled! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Bo Krause - WaarBenJij.nu

Finally settled!

Door: Bo Krause

Blijf op de hoogte en volg Bo

13 September 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

Wauw wauw wauw. De laatste paar dagen waren een enorm emotionele rollercoaster voor mij. Terwijl ik op Hukatere Lodge was waar ik zou gaan blijven voor een maand, overviel mij terwijl ik nog midden in mijn jetlag was, de culture shock.

Toen ik aankwam van Auckland in Hukatere Lodge was ik moe, kon ik weinig vanwege de jetlag en had ik het erg zwaar. Niks was wat ik had verwacht, ik wilde er niet blijven, ik wilde als het kon zo weer naar huis vliegen, ik was snel emotioneel en kon niet echt genieten van het daar zijn. Maar: terwijl ik zo emotioneel was leerde ik Stanley kennen. Een geweldige jongen die ook op diezelfde plek verbleef als ik als helper. Ik heb ontzettend veel goede gesprekken met hem gehad en hij hielp me echt door de jetlag heen.

Na de eerste nacht greep ik direct de kans aan om met een paar gasten die verbleven op de kampeerplek naar Cape Reinga te gaan. Het was echt geweldig! Cape Reinga is een erg spirituele plek in Nieuw Zeeland. De Maori cultuur gelooft dat wanneer iemand overlijdt, zijn ziel naar het noorden van Nieuw Zeeland naar Cape Reinga gaat waar het in een boom gaat, de pohutukawa, en vandaar uit het water in duikt om in een soort hemel te komen. Volgens de Maori cultuur komen bij Cape Reinga 2 zeeën bij elkaar: de Tasmanische Zee, Rehua, (de mannelijke zee) en de Stille Oceaan, Whitirea (de vrouwelijke zee). Het was prachtig!

De dag erna besloot ik het deze dag rustig aan te doen en de volgende dag naar Paihia te gaan, de Bay of Islands. Hier zou Kathi ook zijn, een Duits meisje die ik heb ontmoet in de bus van Auckland naar Kaitaia.

De laatste dag op Hukatere Lodge was super. Ik heb super gepraat met Stanley, ik ben ver gaan lopen, heb wilde paarden gezien en heb mooie schelpen geraapt. Alles in een heerlijk zonnetje aan het strand. Heerlijk!

Vandaag ben ik aangekomen in Paihia, in de Bay of Islands. Het is prachtig hier. Toen ik aankwam heb ik een hostel gezocht en ben ik met Kathi en 2 meiden uit haar hostel naar Waitangi en de Hurare Falls geweest en heb hier gave mangrove bossen gezien. Hele lange trip heen en het begon al te schemeren, dus we besloten terug te liften met z'n vieren. Een erg gezellige trip was dat!

Ik begin me dus eindelijk wat meer gesetteld te voelen hier en dat voelt erg fijn. Ik blijf wat zorgen houden over bijvoorbeeld hoe ik het hier ooit 5 maanden lang kan volhouden en hoe ik moet gaan zorgen dat ik altijd een dak boven mijn hoofd heb en hoe ik genoeg geld kan houden voor de hele reis, maar alles ziet er allemaal wat zonniger uit nu en dat is erg fijn!

Morgen ga ik waarschijnlijk een tour boeken waarbij je 4 uur op een boot zit en waarbij je dolfijnen spot en er mee mag zwemmen. Ik heb er heel veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Hoi iedereen! Voor 5 maanden reis ik op 5 september naar Nieuw Zeeland. Het is een geweldig avontuur. Enorm spannend, maar ik heb er erg veel zin in!

Actief sinds 16 Aug. 2016
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 13103

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 06 Februari 2017

5 maanden Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: