Paihia, Bay of Islands en Whangarei - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Bo Krause - WaarBenJij.nu Paihia, Bay of Islands en Whangarei - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Bo Krause - WaarBenJij.nu

Paihia, Bay of Islands en Whangarei

Door: Bo Krause

Blijf op de hoogte en volg Bo

17 September 2016 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Vandaag ben ik aangekomen in Whangarei. De afgelopen dagen in Paihia waren gaaf!
Toen ik aangekomen was in Paihia, heb ik Adrian ontmoet. Een aardige jongen uit Duitsland. Adrian sliep bij mij in de dormroom en het klikte al snel goed. Samen hebben wij woensdag een tour gemaakt naar the Hole in the Rock. We waren nog geen half uur op weg en we zagen al ontzettend mooie dolfijnen uit het water springen en met ons mee varen! Een hele gave belevenis! Na een tijdje bij de dolfijnen te zijn gebleven, zijn we doorgegaan naar the Hole in the Rock. Een mooi gat in de berg waar wij doorheen zijn gevaren. Voor lunch zijn we naar een eiland gevaren waar we heerlijke soep hadden, burrito en juice kregen. Het was een super mooie zonnige dag, de perfecte dag om deze tour te maken!
Toen we terug kwamen in Paihia, was het nog maar 2 uur, dus besloten we nog wat met Adrian´s auto rond te rijden. De keuze was al snel gemaakt: we zouden alle watervallen in de omgeving bij langs gaan. Hele klautertochten hebben we gemaakt om deze watervallen te zien. Super gezellig! 's Avonds besloten we pannenkoeken te gaan maken. Heerlijk gegeten!
Donderdag waren Adrian en ik beide een beetje ziek, dus de hele ochtend hebben we niet zoveel gedaan. Ik ben toen Paihia in geweest en heb daar Strepfen voor mijn keel, een pet voor tegen de zon en een heel mooi bedeltje gekocht die staat voor dat ik de eerste week in Nieuw Zeeland heb overwonnen en voor de vrienden die ik al heb gemaakt.
's Middags kwam Adrian eindelijk uit zijn bed en zijn we naar de Abbey Caves in Whangarei gereden. Hier zijn we gewapend met onze zaklampen de grotten in gegaan. Het was echt een geweldige tocht waarbij wij tot onze middel door het water in de grot moesten waden en door hele kleine ruimtes moesten kruipen. Het hele plafond van de grot was vol met gloeiwormen wat de tocht extra mooi maakte!
Vrijdag nam ik afscheid van Adrian. Hij zou eerst naar Cape Reinga gaan en de noordkust bij langsgaan voordat hij verder naar het zuiden zou reizen. Ik heb verder die dag alleen een beetje over het strand gelopen en gekeken naar wat ik in Whangarei zou gaan doen. 's Middags ben ik naar de Waitangi Treaty Grounds gegaan. Daar heb ik een hele gave performance gezien van Maori en mijn tourgids was een nazaat van Busby, de man die hier een belangrijk verdrag heeft getekend en hier heeft gewoond met zijn vrouw en kinderen.

Vandaag ben ik dan aangekomen in Whangarei. Ik zit in een hostel dat Cellblock Backpackers heet. Het is een voormalige gevangenis dat nu super gezellig is ingericht voor backpackers! Toen ik in de bus zat naar hier, kreeg ik ook een berichtje van Adrian: hij zou ook hierheen komen en dan kunnen we vanaf hier samen verder reizen! Super gaaf!
Verder is het de hele dag al aan het regenen en dus niet echt weer om de buurt te gaan ontdekken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Hoi iedereen! Voor 5 maanden reis ik op 5 september naar Nieuw Zeeland. Het is een geweldig avontuur. Enorm spannend, maar ik heb er erg veel zin in!

Actief sinds 16 Aug. 2016
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 13076

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 06 Februari 2017

5 maanden Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: