Arrived! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bo Krause - WaarBenJij.nu Arrived! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bo Krause - WaarBenJij.nu

Arrived!

Door: Bo Krause

Blijf op de hoogte en volg Bo

09 September 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gisteren ben ik dan eindelijk aangekomen in Auckland. Een hele lange vlucht heb ik achter de rug. De eerste overstap was in Dubai. Het was daar 35 graden Celsius en in combinatie met de vreselijke vermoeidheid door het niet slapen kunnen tijdens de vlucht en te weinig suikers op hebben, kwam de hitte daar erg hard aan en werd ik onwel. Gelukkig was dat na even op de grond te hebben gezeten, gedronken te hebben en suikers te hebben gehad snel voorbij. Eerste les is dus geleerd: neem altijd genoeg voedsel en drinken mee met suikers voor het geval dat je bloed-suikerspiegel te laag is...

Vanuit Dubai vlogen we verder naar Singapore. In Singapore aangekomen werden we naar een hotel aan Newton Road gebracht. 's Avonds zijn we nog naar een local street market geweest waar ik heerlijke watermeloensap heb gedronken. Rond half 2' s nachts lagen we pas echt in bed en hebben we heerlijk kunnen slapen. De volgende dag hebben we ontbeten in het restaurant en werden we opgehaald voor een trip door Singapore heen. De eerste stop was National Orchid Garden. We hebben hier ongelofelijk mooie orchideeën gezien. Erg grappig om te zien dat deze bloemen in principe het hele jaar bloeien aangezien er geen andere seizoenen zijn dan zomer. In Singapore was het ontzettend vochtig en tussen de 28 en de 30 graden. Na de Orchid Garden zijn we naar de Indiase versie van de China Town geweest. Hier heb ik prachtige henna laten zetten die tot maximaal 6 weken erop blijft zitten. Na de India town zijn we nog naar de China town geweest en hebben we de oudste Chinezen tempel van Singapore gezien.

Het hostel waar ik nu zit is gigantisch. Midden in de stad met zo'n 800+ Backpackers in het hostel, voel je je als niet-stadsmens erg klein en alleen. Ik heb dan ook besloten hier niet lang te blijven en zo snel mogelijk naar mijn eerste adresje te gaan in het noorden van Nieuw Zeeland.

De jetlag komt erg hard aan. We zijn door 10 tijdzones heen gevlogen en dat is dan ook enorm wennen. De hele wereld blijft maar schommelen.

Ik heb erg veel zin in mijn eerste maand in de Hukatere Lodge aan de Ninety Mile Beach! Maar eerst zorgen dat ik de goede bus kan vinden erheen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Hoi iedereen! Voor 5 maanden reis ik op 5 september naar Nieuw Zeeland. Het is een geweldig avontuur. Enorm spannend, maar ik heb er erg veel zin in!

Actief sinds 16 Aug. 2016
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 13061

Voorgaande reizen:

05 September 2016 - 06 Februari 2017

5 maanden Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: